Our News

Η Κυριακή των Βαΐων.Η Κυριακή των Βαΐων θεωρείται ως αρχή των Αγίων Παθών,της Μεγάλης Εβδομάδας.Εορτάζει 7 ημέρες πριν το Άγιο Πάσχα,είναι η προηγούμενη Κυριακή της Αναστάσεως.Τιμάται ιδιαίτερα με εξέχουσα υμνολογία και μεγαλοπρεπή λειτουργία,Την ημέρα αυτή εορτάζεται η θριαμβευτική είσοδος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ.Ο Ιησούς ερχόμενος από τη Βηθανία στα Ιεροσόλυμα,έστειλε δύο από τους μαθητές Του και του έφεραν ένα γαϊδουράκι στο οποίο και κάθισε επάνω για να μπει στην πόλη.Κατά τους συγγραφείς των Ιερών Ευαγγελίων,οι Ιουδαίοι ακούγοντας ότι ο Ιησούς έρχεται (είχαν μάθει και τα περί αναστάσεως του Λαζάρου) Tον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) ή στρώνοντας τον δρόμο με αυτά και άλλοι απλώνοντας στο έδαφος τα ρούχα τους ζητωκραύγαζαν «Ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου ο βασιλεύς του Ισραήλ».Ο Χριστός μπαίνει στην πόλη χωρίς την βασιλική πολυτέλεια,καθισμένος επί πώλου όνου.Οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται ως Βασιλιά,με τιμές,στις οποίες Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία.Η είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα είναι ουσιαστικά η είσοδος του μαρτυρίου στην επίγεια ζωή του Κυρίου,όπου θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό,για να θανατώσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.Την Κυριακή των Βαΐων,εις ανάμνηση της πανηγυρικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα,όλοι οι ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια,από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά,όπως δάφνη,ιτιά,μυρτιά και ελιά. Μετά τη λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς,αφού έχουν προηγουμένως ευλογηθεί κατά την ακολουθία του όρθρου.Ο λαός αποδίδει στα βάγια μαγική δύναμη,γι' αυτό τα φυλάσσει στο εικονοστάσι του σπιτιού ως πρόχειρο μέσο κατά της βασκανίας.Την Κυριακή των Βαΐων,αν και είναι ακόμα σαρακοστή,η εκκλησία μας επιτρέπει την κατάλυση ψαριών.Τοπικο, παραδοσιακο, “Φτιαγμενο στη χωρα μου” . Χορηγοι αναδειξης τοπικης ιστοριας, πολιτισμου και τεχνων.#madeinmycountry,#madein,#made,#mycountry,#country,#madeinmy,#bestof,#culture,#history,#independent,#madeinbest,#original,#traditional,#Museum,#sponsor,#sponsorship,#madeinsponsors,#tradition,#saymadein2win,#greconorsk,#historical,#dining,#food,#gourmet,#biological,#apparel,#cosmetics,#madeinbeauty,#garments,#fashion,#design,#madeinmycountrysponsorships,#madeinoriginal,#madeinmuseum,#madeinhistory,#madeinculture,#madeingourmet,#madeinfood,#local,#madeinlocal,#madeinmycountrylocal,#madeinevents,#madeinmycountryfairs,#madeinexhibitions,#exhibitons,#localfairs,#localevents,#localexhibitions,#madeinindependent,#madeinnet,#madeininfo,#madeindining,#madeintravel,#madeinmycountryinternational,#madeinagro,#madeinbiological,#madeinnatural,#madeinnature,#nature,#agrotourism,#eater,#greekeaster,#pasha,#eastercelebration,#ChristianOrthodox ... See MoreSee Less
View on Facebook
Η Κυρά-ΣαρακοστήΗ Κυρά-ΣαρακοστήΗ Κυρά Σαρακοστή είναι ένα από τα παλαιότερα και ομορφότερα Ελληνικά έθιμα που σηματοδοτεί την έναρξη της Μεγάλης Σαρακοστής του Πάσχα.Λειτουργούσε στην οσία ως ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο το οποίο βοηθούσε τους παλιούς να μετρούν τις εβδομάδες που μεσολαβούσαν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα. Μιας και παλιά δεν είχαν τα σημερινά ημερολόγια για να μετρούν το πέρασμα της νηστείας,έφτιαχναν το μετρητάρι της Κυράς -Σαρακοστής και την κρεμούσαν στον τοίχο. Η παρουσία της Κυράς Σαρακοστής συμβολίζει τη νηστεία και την κατάνυξη των ημερών.Συνήθως απεικονίζεται σε ζωγραφιά ως μια γυναίκα,καλόγρια,με μαντήλι στο κεφάλι,επτά πόδια-ένα για κάθε βδομάδα της Σαρακοστής,σταυρωμένα χέρια από τις πολλές προσευχές και χωρίς στόμα,διότι νήστευε όλη αυτή την περίοδο.Κάθε Σάββατο,ξεκινώντας από το Σάββατο που ακολουθούσε μετά την Καθαρά Δευτέρα,η κυρά-Σαρακοστή «έχανε» ένα πόδι.Το τελευταίο πόδι μάλιστα,το οποίο κοβόταν το μεγάλο Σάββατο,σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας το τοποθετούσαν μέσα σε ένα ξερό σύκο ή σε ένα καρύδι ή μέσα στο ψωμί της Ανάσταση και σε όποιον τύχαινε,του έφερνε καλή τύχη (κάτι σαν το φλουρί της Βασιλόπιτας).Εκτός από χαρτί, η Κυρά-Σαρακοστή μπορεί να φτιαχτεί επίσης από ύφασμα,μια πάνινη κούκλα που τη γέμιζαν με πούπουλα,αλλά και από ζυμάρι,αλατόζυμο,επειδή έχει πάρα πολύ αλάτι,δεν χαλάει και μπορεί να διατηρηθεί για αρκετό καιρό και έχει τις ιδιότητες του πηλού ή της πλαστελίνης.Στον Πόντο έπαιρναν μια πατάτα ψημένη ή ένα κρεμμύδι, έμπηγαν 7 φτερά κότας,το έδεναν στο ταβάνι και κρεμόταν όλη τη Σαρακοστή. Κάθε βδομάδα έβγαζαν και ένα φτερό. Ο “κουκουράς”,έτσι το έλεγαν,ήταν ο φόβος των παιδιών.Τοπικο, παραδοσιακο, “Φτιαγμενο στη χωρα μου” . Χορηγοι αναδειξης τοπικης ιστοριας, πολιτισμου και τεχνων.“Τα καλυτερα του τοπου μου”Τοπικο, παραδοσιακο, “Φτιαγμενο στη χωρα μου” . Χορηγοι αναδειξης τοπικης ιστοριας, πολιτισμου και τεχνων. Προβολη ανεξαρτητων τοπικων παραγωγων, βιοτεχνων, κατασκευαστων και επιχειρησεων. “Τα καλυτερα του τοπου μου”Ο όμιλος Made in My Country σχεδίασε ύστερα από ειδική μελέτη και έρευνα, εταιρίες και υποστηρικτικές μονάδες σε όλο τον κόσμο, προκειμένου το μεγάλο αυτό έργο να δουλέψει άψογα. Το σχεδίασε με σεβασμό στον τοπικό χαρακτήρα της κάθε χώρας, στα ήθη, στα έθιμά, συνδύασε το παραδοσιακό με το καινούργιο κι όλα αυτά δοσμένα στον ψηφιακό κόσμο. Με χαρά και με επαγγελματισμό σας καλωσορίζουμε και σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε κι εσείς. Ελάτε να αναδείξουμε μαζί «Τα καλύτερα της χώρας μας».Local, traditional, Made in My country. Sponsors of local history, culture and Arts promotion. Showcasing local independent producers, manufacturers and businesses. “Showcase you country’s Best” !!Madein-Mycountry has developed through careful research and development a support network of internet centers and business entities, in order to maximize our project’s efficiency. With the utmost respect to each country’s local character and customs we have combined “Modern and Traditional” on our international e-commerce platform. We invite you to help us: “Showcase your country’s Best” !!#MadeinMycountry,#MadeinMycountryGR,#Evroscenter,#Macedoniacenter,#MadeinGreece,#Evros,#Thrace,#Macedonia,#Greece,#Hellas,#Cyprus,#MadeinMycountryKoinsep.#Ethima,#Sarakosti,#Kyra_Sarakosti,#Sarakostiana_Ethima,#Enarxi_Megalis_Sarakostis,#Kathara_Deutera,#Paradosi ... See MoreSee Less
View on Facebook
Το έθιμο του Μπέη ή Κιοπέκ ΜπέηΤο έθιμο του Μπέη ή Κιοπέκ Μπέη,με ρίζες στα χρόνια της τουρκοκρατίας που διασώζεται μέχρι σήμερα,είναι ένα καθαρά λαογραφικό έθιμο της Θράκης που τελείται ειδικότερα στην περιοχή του βόρειου Έβρου την περίοδο της Αποκριάς με διάφορες παραλλαγές τόσο στα πρόσωπα όσο και στο τελετουργικό.Ο χαρακτήρας του εθίμου δεν είναι απλά συμβολικός και αποκριάτικος αλλά έχει ρίζες και συγγένειες στη Διονυσιακή Λατρεία,μιας και το κρασί,το γλέντι και ο χορός κατέχουν σημαντική θέση στην όλη τελετουργία.Την ονομασία του λοιπόν την οφείλει στον Τούρκο αξιωματούχο ο οποίος διαφέντευε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας.Σύμφωνα πάντα με την παράδοση, οι υπόδουλοι Θρακιώτες είχαν το δικαίωμα για μια μόνο μέρα να κάνουν ό,τι ήθελαν τους Τούρκους,δηλαδή να τους πειράξουν,να τους περιπαίξουν ακόμα και να τους βρίσουν.Η μέρα αυτή ήταν στην εβδομάδα της Αποκριάς και συνήθως η Καθαρά Δευτέρα.Κυρίαρχη μορφή βεβαίως είναι ο Μπέης ή Κιοπέκ Μπέης με την πλουμιστή φορεσιά του,πότε καβάλα στο άλογο του και πότε πάνω στον αραμπά του,μαζί με την σύζυγο του τη Μπέινα και το μωρό τους,περιστοιχισμένος από τα χανουμάκια του,περιδιαβαίνουν τα σοκάκια του χωριού συνοδευόμενοι από ένα πλήθος προσώπων-όλοι άνδρες μεταμφιεσμένοι,ακόμα και η Μπέινα-που διαφοροποιούνται από χωριό σε χωριό και που το καθένα παίζει το δικό του ξεχωριστό ρόλο στην όλη τελετουργία.Έτσι λοιπόν έχουμε την προσωπική φρουρά του Μπέη που αποτελείται από τους Αράπηδες-πάντα πρόθυμοι να εκτελέσουν τις διαταγές του αφέντη τους.Τον Κατή-Δικαστή ο οποίος επιβάλει ποινές και πρόστιμα-τον υποτιθέμενο «Φόρο εισοδήματος» που πλήρωναν παλιότερα οι Έλληνες υπόδουλοι ο οποίος μεταφράζεται σε χρήμα και στάρι,που αφού δοθεί στον Μπέη αυτός εύχεται "καλή σοδειά και καλή προκοπή" και συνεχίζει στο επόμενο σπίτι,σατιρίζοντας τους πάντες αλλά και δεχόμενος και ο ίδιος πειράγματα.Τον έφορο που εισπράττει τα πρόστιμα.Τον αρκουδιάρη με την αρκούδα του-δασκαλεμένη να κάνει διάφορα κόλπα. Τις τσιγγάνες που λένε τη μοίρα διαβάζοντας τα χέρια των νοικοκυραίων ζητώντας να τις ασημώσουν.Τον γιατρό που τρέχει συνεχώς να γιατροπορέψει πότε τον Μπέη και πότε την Μπείνα που όλο ψευτολιποθυμάει και ανημπορεί. Κατά την διάρκεια της περιφοράς,όποιος πειράξει την Μπέινα ή αρπάξει το μωρό της,συλλαμβάνεται από τους Αράπηδες,οδηγείται στον Κατή και «καλυβώνεται» (πεταλώνεται) συμβολικά,του καρφώνουν τα πόδια,και είναι υποχρεωμένος να πληρώσει τον φόρο που θα του επιβληθεί,ως αποζημίωση.Αφού έχουν περάσει από όλα τα σπίτια του χωριού και έχει γευτεί τους μεζέδες που του ετοίμασε η κάθε νοικοκυρά,ο Μπέης με την συνοδεία του καταλήγουν στην πλατεία του χωριού όπου με τους επιτελείς του μετρά το χωράφι.Μετά βάζει στον ζυγό του ξύλινου αλετριού του τους Αράπηδες του και το όργωμα αρχίζει.Οι Αράπηδες κάνουν «νούμερα»-πότε λιποθυμούν,πότε σκοντάφτουν,πότε πέφτουν με σκοπό να ξεφεύγουν και ν’ αποφύγουν το μαρτύριο.Εδώ αναλαμβάνει δράση ο γιατρός πότε με την βουκέντρα και πότε με τις ενέσεις προσπαθεί να συνεφέρει τους Αράπηδες για να συνεχίσουν το όργωμα και να προχωρήσουν στην σπορά.Ο Μπέης σπέρνει με το χέρι, με την βοήθεια των Αράπηδων.Μετά τη σπορά σειρά έχει ο θέρος ο οποίος γίνεται με δρεπάνια,από τους Αράπηδες,οι οποίοι στο τέλος ξαπλώνουν ο ένας πάνω στον άλλο σχηματίζοντας την θημωνιά (στίβα από δεμάτια). Αφού θεριστεί το στάρι ακολουθεί το αλώνισμα με τον παραδοσιακό πάντα τρόπο,τη «ντουκάνα» (ξύλινο εργαλείο που έχει πάνω του καρφωμένες χιλιάδες πετρούλες και όταν σέρνεται στ’ αλώνι ξεχωρίζει το στάρι από τα στάχυα). Η «ντουκάνα» σέρνεται από ζώα,χάριν του εθίμου όμως τον ρόλο των ζώων παίρνουν οι Αράπηδες,για να γίνει εμφανής η εκμετάλλευση του υπόδουλου Έλληνα.Μετά το τέλος των γεωργικών εργασιών,οι οποίες έχουν καθαρά συμβολικό χαρακτήρα καθώς το έθιμο συνδέεται άμεσα με την επίκληση για την ευφορία της γης και την πλούσια σοδειά,ακολουθεί παραδοσιακός Θρακιώτικος χορός με την συνοδεία γκάιντας και νταουλιού,με την συμμετοχή των παρευρισκομένων αλλά και χορευτικών συγκροτημάτων, άφθονο φαγητό και κρασί και πολλή διάθεση για γλέντι.Σε όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης στις εισόδους του χωριού οι επισκέπτες πληρώνουν «διόδια» στους τζανταρμάδες-αστυνομικούς του Μπέη.#MadeinMycountry,#MadeinMycountryGR,#Evroscenter,#Macedoniacenter,#MadeinGreece,#Evros,#Thrace,#Macedonia,#Greece,#Hellas,#Cyprus,#MadeinMycountryKoinsep.#Apokries,#Ethima,#Apokriatika_ethima_Thrakis,#Paradosi ... See MoreSee Less
View on Facebook
Η Σαρακοστή των Χριστουγέννων ή ΣαραντάμεροΗ Σαρακοστή των Χριστουγέννων ή Σαραντάμερο.Αρχίζει σήμερα (Δευτέρα 15/11 - Παρασκευή 24/12) το Σαραντάμερο ή Σαρακοστή (νηστεία) των Χριστουγέννων.Καθ’ όλη τη διάρκεια του σαρανταημέρου τελείται σε όλες τις εκκλησίες το Ιερό Σαρανταλείτουργο,υπέρ υγείας ζώντων και υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων αδελφών μας.Το Σαραντάμερο,ή Μικρή Σαρακοστή,όπως είναι γνωστή η νηστεία των Χριστουγέννων,δεν έχει την αυστηρότητα της Μεγάλης Σαρακοστής (νηστείας) του Πάσχα.Στο διάστημα αυτό,δεν καταλύουμε κρέας, γαλακτοκομικά και αυγά.Αντίθετα, επιτρέπεται να καταλύουμε ψάρι όλες τις ήμερες πλην,φυσικά,της Τετάρτης και της Παρασκευής από την αρχή μέχρι και την 17η Δεκεμβρίου. Ψάρι καταλύουμε επίσης και κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου, οποιαδήποτε ημέρα κι αν πέσει.Από την 18η μέχρι και την 24η Δεκεμβρίου, παραμονή της εορτής, επιτρέπεται η κατάλυση οίνου και ελαίου μόνο εκτός, βέβαια, των ημερών Τετάρτης και Παρασκευής που θα παρεμβληθούν και κατά τις οποίες τηρούμε ανέλαιη νηστεία. Επίσης με ξηροφαγία θα πρέπει να νηστεύουμε την πρώτη ήμερα της νηστείας, 15η Νοεμβρίου, καθώς και την παραμονή της εορτής, έκτος βέβαια κι αν πέσουν Σάββατο η Κυριακή.Επίσης οφείλουμε να μην τηρούμε μόνο την τάξη της νηστείας που αφορά τις τροφές, αλλά να απέχουμε και από κάθε αμαρτία, έτσι ώστε, όπως νηστεύουμε ως προς την κοιλιά, να νηστεύουμε και ως προς τη γλώσσα, αποφεύγοντας την καταλαλιά, το ψέμα, την αργολογία, τη λοιδορία, την οργή και γενικά κάθε αμαρτία που διαπράττουμε μέσω της γλώσσας.Επίσης χρειάζεται να νηστεύουμε ως προς τα μάτια. Να μη βλέπουμε μάταια πράγματα. Να μην αποκτούμε παρρησία διά μέσου των ματιών. Να μην περιεργαζόμαστε κάποιον με αναίδεια. Ακόμη θα πρέπει να εμποδίζουμε τα χέρια και τα πόδια από κάθε πονηρό πράγμα.Με αυτό τον τρόπο νηστεύοντας μια νηστεία ευπρόσδεκτη στον Θεό, αποφεύγοντας κάθε είδους κακία που ενεργείται διά μέσου της καθεμιάς από τις αισθήσεις μας, θα πλησιάζουμε, όπως είπαμε, την άγια ήμερα της αναστάσεως αναγεννημένοι, καθαροί και άξιοι της μεταλήψεως των άγιων μυστηρίων.Καλή Σαρακοστή να έχουμε,προπάντων με υγεία,και είθε να υποδεχτούμε ή να συνεορτάσουμε τα Χριστούγεννα με συγγενείς και φίλους.#MadeinMycountry,#MadeinMycountryGR,#Evroscenter,#Macedoniacenter,#MadeinGreece,#Evros,#Thrace,#Macedonia,#Greece,#Hellas,#Cyprus,#MadeinMycountryKoinsep ... See MoreSee Less
View on Facebook

7 months ago

Tο κυδώνι,με το χρυσαφένιο χρώμα του καθώς ωριμάζει και το περίεργο σχήμα του,γνωστό και ως το "χρυσό μήλο" της αρχαιότητας,ήταν σύμβολο του έρωτα,μιας και το συνέδεαν με την θεά Αφροδίτη,αλλά και της γονιμότητας.Κατείχε εξέχουσα θέση στους γάμους καθώς η νύφη και ο γαμπρός θα έπρεπε να κλείνονταν σε ένα δωμάτιο και να φάνε ένα κυδώνι μαζί,αλλά προσφερόταν και ως δώρο.Το κυδώνι φύονταν στις μεσογειακές χώρες μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα,και η εποχή του είναι το τέλος του φθινοπώρου.Είναι ίσως το πιο αγαπημένο φρούτο αυτής της εποχής καθώς εκτός από ωμό τρώγεται βραστό ή ψητό και φυσικά γίνεται ωραιότατο γλυκό του κουταλιού.Ακολουθώντας τα βήματα της συνταγής μπορείτε κι εσείς να φτιάξετε το δικό σας.ΥΛΙΚΑ2 κιλά ώριμα και γερά κυδώνια, χωρίς χτυπήματα και μαλακά σημείαλίγος χυμός λεμονιού1 κιλό ζάχαρη300 γρ. νερόπροαιρετικά:κανέλα,αρμπαρόριζαΕΚΤΕΛΕΣΗΠλένουμε καλά τα κυδώνια,τα σκουπίζουμε,τα ξεφλουδίζουμε,ραντίζοντας κάθε κυδώνι που καθαρίζουμε με χυμό λεμονιού, για να μην μαυρίσει η σάρκα.Τα κόβουμε πρώτα στα οκτώ με ένα μεγάλο και κοφτερό μαχαίρι και αφαιρούμε προσεκτικά τα κουκούτσια και το σκληρό πυρήνα τους διότι περιέχουν αμυγδαλίνη,η οποία στο στομάχι μας αποδεσμεύει αργά υδροκυάνιο και μπορεί να προκαλέσει δηλητηρίαση.Στη συνέχεια κόβουμε κάθε κομμάτι σε λεπτές φέτες και μετά κόβω κάθε φέτα σε μικρά,λεπτά μπαστουνάκια.Σε μια φαρδιά κατσαρόλα βάζουμε τη ζάχαρη, το νερό ( και την κανέλα) και βράζουμε για 2 – 3 λεπτά,σε μέτρια φωτιά. Προσθέτουμε τα κομμένα κυδώνια και αφήνουμε να πάρουν μια βράση.Βράζουμε για 35 – 40 λεπτά, ανακατεύοντας,μέχρι να δέσει το σιρόπι. Πώς το ελέγχουμε; Μόλις περάσει ο χρόνος βρασίματος βάζουμε μια μικρή ποσότητα από το σιρόπι σε ένα λευκό, καθαρό πιατάκι του καφέ. Το βάζουμε για 1 λεπτό στο ψυγείο για να κρυώσει και μετά περνάμε ένα κουτάλι από μέσα: αν αφήσει δρομάκι που κλείνει αργά, είναι έτοιμο. Αν το δρομάκι κλείνει γρήγορα, βράζουμε για λίγα λεπτά ακόμα και ξαναδοκιμάζουμε.Αποσύρουμε από τη φωτιά και μοιράζουμε αμέσως το γλυκό σε αποστειρωμένα βαζάκια.Συμβουλή:Μαζεύουμε τα κουκούτσια,τα καθαρίζουμε από τα υπολείμματα σάρκας και τα τυλίγουμε σε ένα μικρό κομμάτι τουλπάνι,το οποίο δένω με μια κλωστούλα,και τα βράζουμε μαζί με τα κυδώνια.Τα κουκούτσια του κυδωνιού περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυσικής πηκτίνης,ουσίας που βοηθά να δέσει το σιρόπι,χωρίς να χρειάζεται να προσθέσω τεχνητή πηκτίνη ή γλυκόζη.Στο τέλος του βρασμού αφαιρούμε το τουλπανάκι και το πετάμε.#MadeinMycountryKoinsep,#MadeinMycountryGR,#MadeinMycountryCY,#MadeinGreece,#MadeinMycountryEU,#Saymadein2win,#Evros,#Greece,#MadeinMycountrySponsorships,#Hellas,#Cyprus,#ItisMadeinMycountry,#MadeinMycountryWorld,#MadeinMycountryNET,#MadeinMycountryInfo,#EvrosCenter,#MacedoniaCenter,#BalkansCenter,#παραδοση,#παραδοσιακα_γλυκα,#θρακιωτικη_συνταγη,#κυδωνι,#γλυκο_κυδωνι,Το κυδώνι,με το χρυσαφένιο χρώμα του καθώς ωριμάζει και το περίεργο σχήμα του,γνωστό και ως το "χρυσό μήλο" της αρχαιότητας,ήταν σύμβολο του έρωτα,μιας και το συνέδεαν με την θεά Αφροδίτη,αλλά και της γονιμότητας.Κατείχε εξέχουσα θέση στους γάμους καθώς η νύφη και ο γαμπρός θα έπρεπε να κλείνονταν σε ένα δωμάτιο και να φάνε ένα κυδώνι μαζί,αλλά προσφερόταν και ως δώρο.Το κυδώνι φύονταν στις μεσογειακές χώρες μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα,και η εποχή του είναι το τέλος του φθινοπώρου.Είναι ίσως το πιο αγαπημένο φρούτο αυτής της εποχής καθώς εκτός από ωμό τρώγεται βραστό ή ψητό και φυσικά γίνεται ωραιότατο γλυκό του κουταλιού.Ακολουθώντας τα βήματα της συνταγής μπορείτε κι εσείς να φτιάξετε το δικό σας.ΥΛΙΚΑ2 κιλά ώριμα και γερά κυδώνια, χωρίς χτυπήματα και μαλακά σημείαλίγος χυμός λεμονιού1 κιλό ζάχαρη300 γρ. νερόπροαιρετικά: κανέλα,αρμπαρόριζαΕΚΤΕΛΕΣΗΠλένουμε καλά τα κυδώνια,τα σκουπίζουμε,τα ξεφλουδίζουμε,ραντίζοντας κάθε κυδώνι που καθαρίζουμε με χυμό λεμονιού, για να μην μαυρίσει η σάρκα.Τα κόβουμε πρώτα στα οκτώ με ένα μεγάλο και κοφτερό μαχαίρι και αφαιρούμε προσεκτικά τα κουκούτσια και το σκληρό πυρήνα τους διότι περιέχουν αμυγδαλίνη,η οποία στο στομάχι μας αποδεσμεύει αργά υδροκυάνιο και μπορεί να προκαλέσει δηλητηρίαση.Στη συνέχεια κόβουμε κάθε κομμάτι σε λεπτές φέτες και μετά κόβω κάθε φέτα σε μικρά,λεπτά μπαστουνάκια.Σε μια φαρδιά κατσαρόλα βάζουμε τη ζάχαρη, το νερό ( και την κανέλα) και βράζουμε για 2 – 3 λεπτά,σε μέτρια φωτιά. Προσθέτουμε τα κομμένα κυδώνια και αφήνουμε να πάρουν μια βράση. Βράζουμε για 35 – 40 λεπτά, ανακατεύοντας,μέχρι να δέσει το σιρόπι. Πώς το ελέγχουμε; Μόλις περάσει ο χρόνος βρασίματος βάζουμε μια μικρή ποσότητα από το σιρόπι σε ένα λευκό, καθαρό πιατάκι του καφέ. Το βάζουμε για 1 λεπτό στο ψυγείο για να κρυώσει και μετά περνάμε ένα κουτάλι από μέσα: αν αφήσει δρομάκι που κλείνει αργά, είναι έτοιμο. Αν το δρομάκι κλείνει γρήγορα, βράζουμε για λίγα λεπτά ακόμα και ξαναδοκιμάζουμε.Αποσύρουμε από τη φωτιά και μοιράζουμε αμέσως το γλυκό σε αποστειρωμένα βαζάκια.Συμβουλή:Μαζεύουμε τα κουκούτσια,τα καθαρίζουμε από τα υπολείμματα σάρκας και τα τυλίγουμε σε ένα μικρό κομμάτι τουλπάνι,το οποίο δένω με μια κλωστούλα,και τα βράζουμε μαζί με τα κυδώνια.Τα κουκούτσια του κυδωνιού περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυσικής πηκτίνης,ουσίας που βοηθά να δέσει το σιρόπι,χωρίς να χρειάζεται να προσθέσω τεχνητή πηκτίνη ή γλυκόζη.Στο τέλος του βρασμού αφαιρούμε το τουλπανάκι και το πετάμε.#MadeinMycountryKoinsep,#MadeinMycountryGR,#MadeinMycountryCY,#MadeinGreece,#MadeinMycountryEU,#Saymadein2win,#Evros,#Greece,#MadeinMycountrySponsorships,#Hellas,#Cyprus,#ItisMadeinMycountry,#MadeinMycountryWorld,#MadeinMycountryNET,#MadeinMycountryInfo,#EvrosCenter,#MacedoniaCenter,#BalkansCenter,#παραδοση,#παραδοσιακα_γλυκα,#θρακιωτικη_συνταγη,#κυδωνι,#γλυκο_κυδωνι, ... See MoreSee Less
View on Facebook
Η Ύψωση του Τιμίου ΣταυρούΗ Ύψωση του Τιμίου Σταυρού.Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού,η μεγάλη δεσποτική εορτή της Χριστιανοσύνης,εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα κάθε χρόνο στις 14 Σεπτεμβρίου.Τιμάται η διπλή ανεύρεση του Σταυρού πάνω στον οποίο μαρτύρησε ο Ιησούς Χριστός.Στις εκκλησίες ψάλλεται, μεταξύ των άλλων,το πασίγνωστο απολυτίκιο «Σώσον Κύριε τον λαόν σου...» και στους πιστούς μοιράζονται κλώνοι βασιλικού,εκκλησιαστική συνήθεια που πηγάζει από την παράδοση ότι στο μέρος που βρέθηκε ο Τίμιος Σταυρός που μαρτύρησε ο Χριστός είχε φυτρώσει το αρωματικό αυτό φυτό. Η Εκκλησία επιτάσσει την ημέρα αυτή αυστηρά νηστεία.Οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας,επισημαίνουν ότι «η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού είναι Ισότιμη με την Μεγάλη Παρασκευή»,αφού και τις δύο αυτές Ημέρες τιμούμε εξίσου τα Πάθη και την Σταύρωση του Κυρίου.Η παράδοση θέλει τη γηραιά μητέρα του Μεγάλου Κωνσταντίνου, Αυγούστα Ιουλία Φλαβία Ελένη να μεταβαίνει στους Αγίους Τόπους το 326 μ.Χ. προκειμένου να προσκυνήσει και να ευχαριστήσει τον Θεό για τους θριάμβους του γιου της Μεγάλου Κωνσταντίνου αλλά και να πραγματοποίησε μεγάλες ανασκαφές με σκοπό την ανεύρεση του Τιμίου Σταυρού του Κυρίου.Μετά από μία σειρά άκαρπων αναζητήσεων,επίπονων προσπαθειών και ανασκαφών,ο Τίμιος Σταυρός ανακαλύφθηκε με θαυμαστό τρόπο μέσα σε κλίμα μεγάλης συγκίνησης,με τη βοήθεια ενός ταπεινού χορταριού,στο σημείο όπου είχε θαφτεί πολλά χρόνια πριν από πιστούς Χριστιανούς από φόβο μήπως και έπεφτε στα χέρια ειδωλολατρών.Ο Σταυρός του Κυρίου παραδόθηκε στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Μακάριο,ο οποίος τον τοποθέτησε στον νεόκτιστο περικαλλή ναό της Αναστάσεως στις 14 Σεπτεμβρίου 335 μ.Χ,σε μέρος υψηλό για να μπορέσουν να τον δουν και να τον προσκυνήσουν όλοι,καθώς πλήθη πιστών άρχισαν να συρρέουν για να αγγίξουν το τίμιο ξύλο του.Το φυτό δε,που ανέδυε μια γλυκιά ευωδιά αποτέλεσε σημείο αναφοράς,αργότερα ονομάστηκε βασιλικός και έκτοτε κάθε χρόνο στις 14 Σεπτεμβρίου τιμάται αναλόγως.Ορισμένοι Συναξαριστές αναφέρουν αυτή την ημέρα και ως την δεύτερη Ύψωση του Τιμίου Σταυρού η οποία σχετίζεται με τους Βυζαντινο-Περσικούς Πολέμους (602-628). Το 614 οι Πέρσες κυρίευσαν την Παλαιστίνη και αφού λεηλάτησαν και κατέστρεψαν τα ιερά προσκυνήματα του Χριστιανισμού,πήραν μαζί τους μεταξύ άλλων,ως λάφυρο και τον Τίμιο Σταυρό.Οι πυρολάτρες Πέρσες θεώρησαν τον Σταυρό μαγικό,εξαιτίας κάποιων θαυμάτων που έγιναν και τον προσκυνούσαν.Ο αυτοκράτορας Ηράκλειος,μετά την οριστική νίκη του εναντίον των Περσών το 628,ανέκτησε το ιερό σύμβολο της Χριστιανοσύνης και το μετέφερε αρχικά στην Κωνσταντινούπολη (14 Σεπτεμβρίου 629), όπου αποτέλεσε μέρος του θριάμβου του και στη συνέχεια στα Ιεροσόλυμα.#MadeinMycountryKoinsep,#MadeinMycountryGR,#MadeinMycountryCY,#MadeinGreece,#MadeinMycountryEU,#Saymadein2win,#Evros,#Greece,#MadeinMycountrySponsorships,#Hellas,#Cyprus,#ItisMadeinMycountry,#MadeinMycountryWorld,#MadeinMycountryNET,#MadeinMycountryInfo,#EvrosCenter,#MacedoniaCenter,#BalkansCenter,#Evros,#GreekOrthodox,#Christian,#ChristianOrthodox ... See MoreSee Less
View on Facebook

10 months ago

Ιφκάδια ή Γιουφκάδια ή Πέτουρα.Καθώς το καλοκαίρι σιγά σιγά πλησίαζε στο τέλος του και έδινε τη θέση του στο φθινόπωρο,οι άξιες νοικοκυρές στρώνονταν στη δουλειά και ξεκινούσαν τις ετοιμασίες τους για τον μακρύ,βαρύ χειμώνα.Πριν πιάσουν τα πρωτοβρόχια έπρεπε να έχουν τελειώσει.Εκτός από τον τραχανά και την σάλτσα της χρονιάς,οι προκομμένες νοικοκυρές έφτιαχναν και ιφκάδια.Τα ιφκάδια ή γιουφκάδια ή πέτουρα δεν είναι τίποτε παραπάνω από λεπτά φύλλα κρούστας κομμένα σε πλατιές μακριές λωρίδες όπως οι χυλοπίτες.Χαρακτηριστική Θρακιώτικη συνταγή φερμένη από τους πρόσφυγες από τις χαμένες πατρίδες της ανατολής,τη Μικρασία,τον Πόντο και την Καππαδοκία,φτιαγμένη πάντα με φρέσκα αγνά υλικά όπως αυγά,αλεύρι,γάλα.Αν και κάπως κοπιαστική η διαδικασία παρασκευής τους διότι εκτός του ότι χρειαζόταν τέχνη και επιδεξιότητα για το σωστό άνοιγμα των φύλλων,επιπλέον έπρεπε να απλωθούν σε λευκά σεντόνια να στεγνώσουν και να ξεραθούν κάτω από τον καυτό αυγουστιάτικο ήλιο,να κοπούν σε λωρίδες,να σπαστούν και να αποθηκευτούν σε πάνινους τορβάδες και να μπουν στο κελάρι μαζί με τις υπόλοιπες προμήθειες για το χειμώνα.Τα ιφκάδια αποτελούσαν ένα εύκολο πρωινό,μεσημεριανό ακόμα και βραδινό γεύμα,για μικρούς και μεγάλους,ίσως γιατί ήταν πεντανόστιμα και μαγειρευόταν γρήγορα.Τις κρύες ημέρες του χειμώνα τους ζέσταιναν,ήταν θρεπτικά και χορταστικά και συνήθως συνοδευόταν από φρέσκο σπιτικό βούτυρο και τυρί.Τις γιορτινές ημέρες ή όταν είχαν μουσαφιραίους,τα ιφκάδια με κόκορα ήταν το φαγητό που σερβιρόταν.Στις μέρες μας βεβαίως οι νοικοκυρές δεν χρειάζεται να κοπιάσουν και τόσο πολύ μιας και μπορούν να βρουν πέτουρα στα ράφια των καταστημάτων και μάλιστα σε διάφορες γεύσεις εκτός από την κλασική.Εάν όμως θέλετε να δοκιμάσετε να φτιάξετε κι εσείς τα δικά σας ιφκάδια,μπορείτε να προσπαθήσετε.ΥΛΙΚΑ 1 κιλό αλεύρι 3 – 4 αυγά 2/3 φλυτζανιού γάλα1/2 κουταλάκι αλάτιΛίγο σπορέλαιοΕΚΤΕΛΕΣΗΠαίρνουμε μία λεκάνη και μέσα κοσκινίζουμε το αλεύρι.Κατόπιν ανοίγουμε μια μικρή λακούβα στο αλεύρι και ρίχνουμε μέσα τα αυγά αφού τα έχουμε χτυπήσει ελαφρά και προσθέτουμε το αλάτι και το γάλα σιγά σιγά και ζυμώνουμε μέχρι να γίνει η ζύμη μας ελαστική και δεν κολλάει στα χέρια μας.Αφού αφήσουμε τη ζύμη μας να ξεκουραστεί για μια ώρα,την χωρίζουμε σε μπαλάκια,τα αλείφουμε με λίγο σπορέλαιο και με τον πλάστη ανοίγουμε το κάθε μπαλάκι σε ένα στρόγγυλο λεπτό φύλλο.Όταν τελειώσουμε με το άνοιγμα των φύλλων,τα απλώνουμε στον ήλιο πάνω σε καθαρά σεντόνια και τα αφήνουμε να στεγνώσουν. Όταν στεγνώσουν από τη μια πλευρά τα γυρίζουμε και από την άλλη προκειμένου να φύγει κάθε ίχνος υγρασίας πριν τα αποθηκεύσουμε. Καλή επιτυχία και καλά μαγειρέματα !!!#MadeinMycountryKoinsep,#MadeinMycountryGR,#MadeinMycountryCY,#MadeinGreece,#MadeinMycountryEU,#Saymadein2win,#Evros,#Greece,#MadeinMycountrySponsorships,#Hellas,#Cyprus,#ItisMadeinMycountry,#MadeinMycountryWorld,#MadeinMycountryNET,#MadeinMycountryInfo,#EvrosCenter,#MacedoniaCenter,#BalkansCenter,#παραδοση,#παραδοσιακα_φαγητα,#θρακιωτικη_συνταγη,#φρεσκα_αγνα_υλικα,#ιφκαδια,#γιουφκαδια,#πετουρα ... See MoreSee Less
View on Facebook

10 months ago

Σχολική ποδιά.Το ρούχο-έμβλημα της σχολικής ζωής.Σε λίγες μέρες το σχολικό κουδούνι θα ηχήσει και πάλι,καλώντας τους χιλιάδες μαθητές να προσέλθουν στις αίθουσες,σημαίνοντας το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών και την αρχή μιας νέας σχολικής χρονιάς.Κάποιοι μαθητές θα διαβούν για πρώτη φορά το κατώφλι του σχολείου και κάποιοι άλλοι θα επιστρέψουν να συναντήσουν και πάλι τους συμμαθητές τους.Για τους λίγο μεγαλύτερους σε ηλικία από εμάς που έχουμε πια αποφοιτήσει και έχουμε αφήσει πίσω μας τις σχολικές αίθουσες,οι μέρες αυτές είναι γεμάτες νοσταλγία και όμορφες αναμνήσεις.Ταξιδεύουμε με την φαντασία μας πίσω στο χρόνο στα δικά μας σχολικά χρόνια,στο σχολικό προαύλιο την ημέρα του αγιασμού.Τέτοιες μέρες κύριο μέλημα μας,εκτός από την σχολική μας σάκα,ήταν φυσικά η σχολική ποδιά μας!Ολοκαίνουρια ή περσινή,η ποδιά μας θα έπρεπε να είναι φρεσκοπλυμένη και καλοσιδερεωμένη με το κατάλευκο κολλαριστό γιακαδάκι της,υφασμάτινο ή πλεκτό από τη μαμά μας ή τη γιαγιά μας.Η σχολική στολή,σχολική ποδιά όπως επικράτησε αργότερα,ήταν ένας υποχρεωτικός θεσμός που υπήρχε,και εξακολουθεί να υπάρχει,σε όλες τις χώρες του κόσμου που έχουν οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα.Στην ελληνική επικράτεια η σχολική ένδυση κάνει την εμφάνιση της με τον ερχομό του Ιωάννη Καποδίστρια στην Ελλάδα.Το 1829 γίνεται μια πρώτη προσπάθεια επιβολής κανόνων περιβολής των μαθητών.Η πολιτεία αναλάμβανε την χορήγηση ρούχων στους μαθητές σύμφωνα με τους κανονισμούς που είχε θεσπίσει η ίδια και η μη τήρηση τους τιμωρούνταν βαριά.Εκτός βεβαίως από την αρμόζουσα περιβολή κατά τους κανόνες οι μαθητές ήταν υποχρεωμένοι να προσέρχονται στο σχολείο καθαροί τόσο στο σώμα όσο και στην ένδυση χωρίς περιττούς στολισμούς.Το 1857 γίνεται αναπροσαρμογή των κανόνων,και το 1876 με υπουργική απόφαση έχουμε την καθιέρωση της ομοιόμορφης σχολικής στολής.Ο 20ος αιώνας και η μεταπολεμική εποχή βρίσκει τις μαθήτριες,κυρίως,ντυμένες με μαύρες ποδιές με λευκά γιακαδάκια.Τη δεκαετία του '60,και συγκεκριμένα το 1965,στα πλαίσια της ενίσχυσης του εθνικού φρονήματος,με νεώτερη υπουργική απόφαση,οι μαύρες ποδιές δίνουν την θέση τους στις γνωστές στους περισσότερους από εμάς μπλε ποδιές.Το μπλε του ουρανού και της θάλασσας.Το μπλε της Ελλάδας.Περίπου 20 χρόνια αργότερα,για την ακρίβεια στις 6 Φεβρουαρίου του 1982,υπουργική εγκύκλιος πληροφορεί τους μαθητές πως από τη νέα σχολική χρονιά παύει η υποχρεωτικότητα της σχολική ποδιάς,καταργώντας την στην ουσία.Και κάπως έτσι η σχολική ποδιά,το ρούχο έμβλημα της σχολικής ζωής γενεών και γενεών μαθητών και μαθητριών,μπαίνει για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.#MadeinMycountryKoinsep,#MadeinMycountryGR,#MadeinMycountryCY,#MadeinGreece,#MadeinMycountryEU,#Saymadein2win,#Evros,#Greece,#MadeinMycountrySponsorships,#Hellas,#Cyprus,#ItisMadeinMycountry,#MadeinMycountryWorld,#MadeinMycountryNET,#MadeinMycountryInfo,#EvrosCenter,#MacedoniaCenter,#BalkansCenter,#σχολειο,#σχολικη_ποδια,#σακα,#επιστροφη_στα_θρανια ... See MoreSee Less
View on Facebook
Φανουρόπιτα.Φανουρόπιτα.Παραμονή το Αγίου Φανουρίου και οι εκκλησιές της χώρας θα πλημμυρίσουν από φανουρόπιτες που θα ετοιμάσουν οι νοικοκυρές και θα προσφερθούν προς τιμήν του αγίου.Η φανουρόπιτα είναι μία παραδοσιακή νηστίσιμη γλυκιά πίτα,σαν κέικ,και η ονομασία της προέρχεται από τον Άγιο Φανούριο.Ο αριθμός των υλικών που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή της πρέπει να είναι μονός και μάλιστα συγκεκριμένος,7 ή 9 και πρέπει,όπως είπαμε,να είναι όλα νηστίσιμα,γι' αυτό και περιέχει ελαιόλαδο ή σπορέλαιο και όχι βούτυρο ενώ τα υπόλοιπα βασικά υλικά είναι: αλεύρι,ζάχαρη,χυμός πορτοκάλι,μπέικιν πάουντερ, βανίλια.Κατά τόπους,άλλα συνηθέστερα υλικά που μπορεί να περιλαμβάνει είναι: γαρίφαλο,μαγειρική σόδα,καρύδι, σταφίδες,λίγο κονιάκ.Οι αριθμοί 7 και 9,οι οποίοι θεωρούνται ότι κρύβουν δύναμη καθώς ανήκουν στους λεγόμενους ιερούς αριθμούς ήδη από την εποχή των Πυθαγορείων,συμβολίζουν τα μυστήρια της εκκλησίας,τις μέρες δημιουργίας,αλλά και τα τάγματα τον αγγέλων.Πάντα όταν την φτιάχνουν οι νοικοκυρές φροντίζουν να υπάρχει αναμμένο κερί και θυμίαμα,ενώ διαβάζουν και την παρακάτω ευχή : Κύριε Ιησού Χριστέ, ο Ουράνιος Άρτος, ο της βρώσεως της μενούσης εις τον αιώνα πλουσιοπάροχος χορηγός, ο δοτήρ των αγαθών, ο δέ Ηλιού τροφήν αγεώργητον πηγάσας, η ελπίς των απηλπισμένων, η βοήθεια των αβοηθήτων και σωτηρία των ψυχών ημών. Ευλόγησον τα δώρα ταύτα και τους ταύτα σοι προσκομίσαντας, εις δόξαν σήν και τιμήν του αγίου ενδόξου μεγαλομάρτυρος Φανουρίου. Παράσχου δέ, αγαθέ, τοις ευπρεπίσασι τους πλακούντας τούτους, πάντα τά εγκόσμια καί υπερκόσμια αγαθά σου. Εύφρανον αυτούς εν χαρά μετά του προσώπου σου, δείξον αυτοίς οδούς προς σωτηρίαν. Τα αιτήματα τών καρδιών αυτών καί πάσαν τήν βουλήν αυτών ταχέως πλήρωσον, οδηγών αυτούς προς εργασίαν τών εντολών σου, ίνα διά παντός εν ευφροσύνη καί αγαλλιάσει υμνώσι καί δοξάσωσι το πάντιμον καί μεγαλοπρεπές όνομά σου, πρεσβείαις της υπερευλογημένης Θεοτόκου, του αγίου ένδοξου νεομάρτυρος Φανουρίου, του Θαυματουργού, καί πάντων σου τών αγίων. Αμήν.Για την ζωή του Αγίου Φανουρίου,τον οποίο τιμάμε με αυτή τη νηστίσιμη πίτα,δεν υπάρχουν συγκεκριμένες μαρτυρίες.Κατά την παράδοση,η πίτα φτιάχνεται για να σωθεί η μητέρα του αγίου η οποία ήταν μία σκληρή και αμαρτωλή γυναίκα.Με το πέρασμα των χρόνων,καθιερώθηκε να φτιάχνουμε φανουρόπιτα για να βρούμε ένα αντικείμενο που χάσαμε,συνήθως χρυσαφικά,αλλά και να μας φανερώσει ο άγιος μια δουλειά ή κάποια χαμένη υπόθεση. Πολλοί,εξάλλου,συνδέουν αυτή την ιδιότητα του Αγίου Φανουρίου και της πίτας με το όνομα του Αγίου,που προκύπτει από το ρήμα «φαίνω» που σημαίνει αποκαλύπτω.Kαι φυσικά όπως συμβαίνει με όλα τα έθιμα,υπάρχουν παραλλαγές της παράδοσης σε όλη την Ελλάδα,η επικρατέστερη των οποίων είναι για να βρουν οι ανύπαντρες κόρες γαμπρό.Αλλού πιστεύεται ότι φέρνει καλοτυχία και φωτίζει τον δρόμο της ζωής του καθενός,ενώ λέγεται ακόμη ότι ο Άγιος Φανούριος προστατεύει τους αγρότες φανερώνοντας τα κλεμμένα ζώα.Αν λοιπόν θέλετε να σας φανερώσει ο Άγιος Φανούριος ό,τι σημαντικό αναζητάτε,φτιάξτε μια φανουρόπιτα,ευλογήστε την στην εκκλησία και μοιράστε την στην γειτονιά. ... See MoreSee Less
View on Facebook
Τα Εννιάμερα της Παναγίας.Τα Εννιάμερα της Παναγίας.Εννέα ημέρες μετά την Κοίμηση της Θεοτόκου,στις 23 Αυγούστου,η Εκκλησία μας τιμά την Απόδοση της Κοιμήσεως,μια μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης,γνωστή στους περισσότερους από εμάς και ως Εννιάμερα της Παναγίας.Με τον όρο Απόδοση η εκκλησιαστική μας παράδοση εννοεί την ολοκλήρωση μιας χριστιανικής εορτής η οποία ξεκίνησε οκτώ ημέρες πριν.Έτσι λοιπόν κάθε χρόνο στις 23 Αυγούστου,εννέα ημέρες μετά την Κοίμηση της Θεοτόκου,η Εκκλησία μας εορτάζει την Απόδοση της Κοιμήσεως,κλείνοντας έτσι με πανηγυρικό τρόπο την Κοίμηση και τη Μετάσταση της Παναγίας,η οποία τιμάται την 15 Αυγούστου.Ο ευσεβής λαός μας από την άλλη,δίνει έναν άλλο,διαφορετικό τόνο στη γιορτή και την αποκαλεί τα «Εννιάμερα της Παναγίας». Τη θεωρεί ως μνημόσυνο προς τη Μητέρα του Θεού αλλά και Μάνα του γένους των Ελλήνων που στέκει πάντα άγρυπνη στις επάλξεις της,όπως θέλει η λαϊκή μας παράδοση.Ο λαός πράττει όπως θα έπραττε και θα τιμούσε τους δικούς του ανθρώπους.#madeinmycountry,#madein,#made,#mycountry,#country,#madeinmy,#bestof,#culture,#history,#independent,#madeinbest,#original,#traditional,#Museum,#sponsor,#sponsorship,#madeinsponsors,#tradition,#historical,#museum,#evroscenter,#saymadein2win,#greconorsk,#thrace,#evros,#thraki,#orestiada,#didymoteicho,#soufli,#alexandroupoli,#Greece,#Hellas,#EasternMacedoniaandThrace,#folklor,#MadeinGreece,#MadeinHellas,#GreekFolklor,#MadeinMycountryKoinsep,#culture,#GreekCulture ... See MoreSee Less
View on Facebook

You cannot copy content of this page